IMPO > Notícies > LINKEDIN XARXA DE CONTACTES PROFESSIONALS
    « Tornar al llistat  
    LINKEDIN XARXA DE CONTACTES PROFESSIONALS  
 
    ORIENTA'T + | 12-09-2012
   
    Com busca professionals una xarxa social dedicada a la recerca d’ocupació?
  http://www.impo.cat/orientacio/orientat.php?cod_seccion=5
 

Linkedin és una xarxa social de perfil professional orientada a negocis,  actua amb tres activitats diferents: interrelacionar-se  amb altres professionals, fer créixer els negocis i recerca de nous contactes. L’objectiu final és trobar experts, idees, opinar, conversar i  compartir.

A Espanya hi ha un mercat important , actualment existeixen  tres milions d’usuaris actius i l’usuari es crea quan aquest inclou  el seu propi currículum. El perfil més abundant es caracteritza per ser professionals que ocupen o han ocupat càrrecs  intermedis, amb nivell alt d’estudis, que tenen una edat compresa entre els 30 i 40 anys i amb domini d’idiomes. La major part d’aquests candidats es situen a Madrid, Barcelona i Valencia.

Per altra banda, els anuncis i la recerca de feina són els serveis estrella. El 82% de la llista Fortune 100 cerquen candidats a través d’ aquesta web. A Espanya destaquen en el catàleg dels seus clients BBVA, Telefónica, Everis, Santander i Indra.

Fer ús de les xarxes professionals ha de ser un recurs més en la recerca de feina activa, ja que el 80% de les grans empreses consulten a les xarxes socials i l’activitat dels candidats per  fer la selecció. Això implica la dedicació d’uns minuts diaris per tal de  mantenir el  perfil professional, actualitzar  el currículum, vincular-te  a grups i sol·licitar col·legues recomanats, fins a trobar allò que necessitem.

A més de Linkedin, la resta de xarxes socials com Facebook o Twitter, poden facilitar de nou l’assoliment dels objectius essencials de la recerca de feina: donar a conèixer la nostra intenció de cercar feina, fer accessible el nostre perfil professional, i mostrar allò que com a professionals ens diferencia i dona valor. En aquest sentit, tant Facebook com Twitter són dues xarxes socials que cal alimentar a través de les nostres aportacions, és a dir, no podem enfocar l’ús de les xarxes socials únicament com una font d’ofertes de feina o contactes potencials, sinó que cal que aportem allò que sabem, allò que tenim com a professionals, noves informacions...per tal que els possibles contactes s’interessin per nosaltres i els motivi seguir-nos.

Aprendre un ús òptim de les xarxes socials aplicades a la recerca de feina requereix certament una inversió de temps i d’esforç, compensada pel fet que mobilitza molts més recursos en menys temps, alhora que ens manté connectats amb persones que ens enriqueixen i a les que podem enriquir. Les xarxes socials i professionals ja no són el futur en les relacions i la comunicació, s’han transformat en el vehicle del present. Pujar-hi és no tan sols necessari sinó un gran aprenentatge.

http://es.linkedin.com/static?key=what_is_linkedin&trk=ndir_what_header
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  « Veure totes  
   
   
  Agenda
Veure tota l'Agenda »
   
    Destaquem...
     
 
  TikTok per la teva marca o empresa.  
  L’app es va instalar més de 738 milions de cops durant el 2019, representant un 44% del total de les seves descarregues. ...  
 
 
  ESPAI CLASSUAL, UNA NOVA EXPERIÈNCIA CULINÀRIA.  
  Us presentem la nova oferta gastronòmica al centre de Badalona de la mà dels seus propietaris. ...  
 
 
  ACORD PER LA PUJADA DEL SALARI MÍNIM INTERPROFESSIONAL (SMI) FINS ALS 950 EUROS.  
  S'ha acordat entre Govern, patronal i sindicats aquesta pujada moderada del SMI fins als 950€ al mes. ...  
 
 
  Els graduats en FP tenen un percentatge d’atur quatre vegades inferior a la mitja de joves catalans.  
  L’empresa en pràctiques, principal via per obtenir feina. ...  
   
 
AVÍS LEGAL