IMPO > Notícies > RECERCA DE FEINA PELS CONTACTES "NETWORKING"
    « Tornar al llistat  
    RECERCA DE FEINA PELS CONTACTES "NETWORKING"  
 
    ORIENTA'T | 22-11-2012
   
    Una de les vies amb millors resultats per la recerca de feina és la dels contactes, però hi ha moltes persones que no ho tenen massa clar.
 

L’Elisabet, una participant del programa Itineraris Personals d’Inserció (IPI), ens explica:

Ahir a la nit, vaig rebre una trucada a última hora d'un familiar que em demanava si encara estava buscant feina, ja que s'havia assabentat d'una oferta que es corresponia amb el meu perfil. Avui al matí, una amiga, m'informava de la mateixa oferta. I hores més tard, una tècnica orientadora de la meva OTG, que em va atendre fa uns dies, m'ha trucat  per comentar-me l'existència de la mateixa oferta. Totes van recordar que estic en recerca activa, i en aquests diferents moments van pensar en mi”.

Si vols fer quelcom més a part dels circuits habituals per buscar feina i prefereixes abordar la recerca de feina amb noves estratègies, pots intentar-ho creant la teva pròpia xarxa de contactes networking. Per què?:  el 75 % de les ofertes de feina no es generen  en contextos formals.  La majoria es cobreixen per altres vies:  mitjançant l'autocandidatura, oferint els teus serveis i també a través de la teva xarxa de contactes. 

El concepte networking vol dir l’intercanvi de coneixement, entre dues o més persones, que facilita els processos de treball. Suposa ésser generós en el temps de dedicació als altres, i establir relacions sobre la premissa de “donar i rebre”.

Si voleu  aconseguir una millora en la vostra carrera professional, heu de donar-vos visibilitat, i posar-vos en contacte amb professionals i empreses del vostre sector, i alhora potenciar el vostre "branding", és a dir, crear la vostra pròpia marca personal com a professionals.  

Les xarxes socials són una via per poder començar a crear aquests contactes i millorar la vostra carrera professional. La creació d'un blog professional en el teu àmbit, la participació en foros d'àmbit professional on puguis fer aportacions qualitatives i d'interès per a la resta de professionals, la visibilitat en xarxes socials professionals, són eines que poden ajudar-vos a ser més visibles. Tot i que hem de tenir present que la nostra identitat digital en aquesta xarxa no ha de ser de caire personal, sinò professional.

Cada dia sorgeixen noves xarxes socials a Internet, tant xarxes socials genèriques amb grups específics d’interessos afins, com xarxes socials  especifiques, per la qual cosa és important cercar aquelles que us puguin interessar i estar atents a les novetats.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  « Veure totes  
   
   
  Agenda
Veure tota l'Agenda »
   
    Destaquem...
     
 
  Programa de contractació laboral de joves en pràctiques – JENP 2019.  
  El nombre definitu de places és 9. ...  
 
 
  MÀRQUETING I VENDES PER EMPRESES QUE COMENCEN.  
  El proper 28 i 31 d’octubre tindrà lloc la formació “Màrqueting i Vendes per empreses que comencen” a càrrec de Xavier Olivares i Montse Ramos. ...  
 
 
  LinkedIN presenta una nova funció per autònoms, freelances i PIMES.  
  La xarxa social ampliarà la seva oferta amb funcions específiques per autònoms, pensades per connectar amb els que desitgin els seus serveis. ...  
 
 
  50 termes del món de l’empresa en català.  
  Aquest recull presenta 50 termes del món de l’empresa, triats tenint en compte criteris d’actualitat, de representativitat i d’àmplia difusió. ...  
   
 
AVÍS LEGAL