IMPO > Notícies > POTENCIAR LES COMPETÈNCIES PERSONALS. LIDERATGE PERSONAL
    « Tornar al llistat  
    POTENCIAR LES COMPETÈNCIES PERSONALS. LIDERATGE PERSONAL  
 
    ORIENTA'T | 01-06-2017
   
    Les competències personals són aquelles característiques que defineixen la nostra personalitat.
 

En aquesta càpsula, la quarta que publiquem relacionada amb el desenvolupament de les competències, presentem consells per millorar una competència  valorada en els processos de selecció pels tècnics de RRHH, i també important en el moment d’afrontar amb èxit la teva recerca de feina accelerant la teva incorporació al mercat laboral.  

DE QUÈ PARLEM? Es tracta del lideratge personal.

Els tècnics de selecció i reclutadors valoren, no només la teva experiència professional i formació per aquella vacant, sinó també les característiques ó trets personals que aportes al lloc vacant i són un indicador en el moment de decidir quin candidat o candidata s’ajusta més a la vacant a cobrir. Per tant, ajuden a acabar de  determinar si un/a candidat/a és el més adequat per una vacant, i, de manera global, si encaixarà de manera òptima a la empresa.

Desenvolupar aquesta competència t’ajudarà a gestionar de manera òptima i amb efectivitat la teva recerca de feina, sent tu el protagonista principal de la teva història laboral.

Però, tots tenim lideratge? La resposta és afirmativa. Tots i totes tenim la capacitat per liderar i agafar el control de la nostra recerca de feina. Evidentment, totes les competències es poden optimitzar al llarg del temps a través de pràctica i, sempre i quan la persona estigui motivada per iniciar aquests canvis i modificacions, estar obert al canvi, amb una actitud flexible que ens ajudi a créixer i millorar en el dia a dia.

Algunes pautes:

  • Autoconeixement: fomenta el propi coneixement que tens de tu, de les teves habilitats, destreses, capacitats, així com aquells aspectes a millorar.
  • Marca els teus objectius de manera clara: per poder fer un bon lideratge, has de saber cap a on vas, amb objectius clars i tangibles. Tot això sota el control d’un timming, o sigui, d’una temporalització de quan et proposes aconseguir les fites, en quins terminis i amb quin grau d’assoliment.
  • Fes-te responsable de les teves pròpies accions: un bon líder ha de ser responsable dels seus actes i valorar quins aspectes canviar per poder millorar les seves actuacions.
  • Comunica’t de manera efectiva: tant si es tracta de lideratge dins de l’entorn laboral, com durant el teu procés de selecció, sigues efectiu en la teva comunicació, transmetent tot allò rellevant que vols transmetre.
  • Potencia les relacions amb la resta de persones del teu voltant: tots i totes podem aprendre de tots i totes. Confia en les persones del teu voltant i feu intercanvi de tot allò que us pugui interessar.

Valora doncs aquestes senzilles recomanacions i augmenta i millora el teu lideratge!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  « Veure totes  
   
   
  Agenda
Veure tota l'Agenda »
   
    Destaquem...
     
 
  Les Sales de Recerca de feina de l'IMPO (Clubs de feina)  
  Què no t’ho expliquin!!! Vine a comprovar-ho. ...  
 
 
  Programa 'FEM OCUPACIÓ PER A JOVES 2017'  
  Ajuts a la contractació ...  
 
 
  Programa: TREBALL ALS BARRIS 2017  
  En marxa el projecte “TREBALL ALS BARRIS 2017”. Enguany amb novetats ...  
 
 
  AJUTS A LES EMPRESES PER A LA CONTRACTACIO LABORAL - 30 PLUS  
  Les empreses que contractin persones de Badalona en situació d’atur i majors de 30 anys podran acollir-se a una subvenció de fins a 6363 €. ...  
   
 
AVÍS LEGAL