IMPO > Notícies > ENTREVISTA CURRICULAR VS ENTREVISTA PER COMPETÈNCIES
    « Tornar al llistat  
    ENTREVISTA CURRICULAR VS ENTREVISTA PER COMPETÈNCIES  
 
    ORIENTA'T + | 02-06-2017
   
    A l’hora de buscar feina cal tenir present alguns aspectes molt importants que seran gairebé determinants en el procés de selecció.
 

Dins un procés de selecció de personal, un pas molt important és l’entrevista. Possiblement la primera i sovint última vegada que es trobaran en persona el seleccionador i els candidats.

Algunes precisions d’entrada. S’hi ha d’anar amb convenciment doncs tots els candidats reuneixen les condicions necessàries per ser escollits. S’ha de preparar l’entrevista i s’ha d’aconseguir el màxim d’informació de l’empresa i lloc de treball. Hem d’arribar amb temps i estar el més tranquils possible. Important l’expressió no verbal, encaixada de mans ferma, no aparteu la mirada, assentiu si esteu d’acord, no gesticuleu massa, no us precipiteu al parlar i feu-ho de forma pausada, postura relaxada sense deixar-se anar.

ENTREVISTA CURRICULAR:

Intentarà resoldre els dubtes sorgits en la lectura del currículum. Les respostes positives són millors que les negatives, no hem de parlar malament d’empreses i persones de feines anteriors, els canvis d’empreses han de ser per motius de millora, si tenim espais de temps no justificats haurem d’explicar els motius, hem de fer una autoreflexió profunda que ens permeti contestar a preguntes com ‘defineix-te en tres paraules’, ‘diga’m tres virtuts i tres defectes teus’.

Després de les dades personals és convenient exposar de forma clara i resumida el nostre objectiu o perfil professional de forma atractiva que convidi a seguir llegint. En l’apartat d’experiència laboral no és suficient informar del període, empresa, categoria i tasques. Es bàsic exposar les innovacions aportades, els objectius assolits, les millores realitzades, èxits i aprenentatges i les quantitats amb que hem treballat.

No és el mateix dir que he fet de Prospector d’empreses, buscant el contacte amb les mateixes per a poder gestionar ofertes, que dir que he contactat amb 1500 empreses, he fet 300 visites, he gestionat 90 ofertes i he aconseguit 50 insercions.

No és el mateix dir que he dirigit un grup de treball i he aconseguit els objectius proposats, que al capdavant de 20 persones he implementat un nou procés de recollida de dades que ha permès obtenir resultats amb la meitat de temps.

ENTREVISTA PER COMPETÈNCIES:

Les empreses acostumen a buscar el candidat idoni, no el millor. Qui no ha tingut algun professor molt savi que no es sabia explicar? O algun conegut prepotent que no acceptava treballar en equip?

Un empresari assumeix que el nou empleat necessitarà un parell de setmanes per adquirir tots els coneixements, però si no té les competències clau imprescindibles serà quasi impossible que desenvolupi la feina satisfactòriament.

Què entenem per competències clau?

Doncs qualitats com treballar o dirigir un equip, saber atendre al públic, empatia, assertivitat, saber simultaniejar  tasques diferents, ser bon comunicador oral o escrit, saber negociar, resoldre problemes o conflictes, treballar per objectius, fàcil aprenentatge, capacitat de síntesi i anàlisi, autonomia, iniciativa, bona organització i planificació.

Es a dir, es tracta d’una sèrie de qualitats molt lligades a la personalitat íntima moltes de les quals es tenen de forma innata i les que no costen molt d’adquirir.

Sovint dins la informació d’una oferta es detallen les competències que es consideren necessàries. Si és així, les hem d’incorporar al nostre currículum si volem ser escollits.

El seleccionador es creurà sense més la nostra paraula?

Doncs no. Per això és convenient disposar d’un exemple succeït a la nostra vida, en qualsevol àmbit (personal, familiar, d’amistat, oci, laboral) on hàgim aplicat la competència. Si hem portat grups d’escoltes podem dir que sabem dirigir equips, si hem guanyat un premi literari encara que sigui d’estar per casa demostrarem bona comunicació escrita, si en un conflicte a l’escola entre el nostre fill i el seu professor hem trobat la solució satisfactòria per a tots direm que sabem resoldre problemes, som bons negociadors, assertius i empàtics.

Seran suficients aquestes explicacions per convèncer al seleccionador?

Sovint tampoc. Per això cada cop més, sobretot per llocs de treball de certa responsabilitat, en lloc, o a més d’entrevistes, es realitzen dinàmiques de grup. Consisteixen en reunir als candidats i proposar una situació concreta. L’equip seleccionador es dedica a observar qui pren iniciatives, qui participa, qui no ho fa, si canvien fàcilment de pensament o mantenen les seves conviccions amb fermesa, si saben arribar a un acord de consens… En definitiva, veure a la realitat si apliquen aquelles competències que es demanen i que diuen tenir.

Dins aquest procés, Victor Kuppers ha dissenyat una fórmula del valor de la persona: V = (C H) A.

On: V = valor. C = coneixements. H = habilitats. A = actituds.

Com podeu comprovar, el valor de A (que podríem relacionar amb les competències clau) és tan important con les altres característiques juntes.

Aquestes accions estan subvencionades pel Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc del projecte Treball als Barris, i pel propi IMPO de l’Ajuntament de Badalona.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  « Veure totes  
   
   
  Agenda
Veure tota l'Agenda »
   
    Destaquem...
     
 
  MANUALS PRÀCTICS DE L’AGENCIA TRIBUTÀRIA  
  L’Agencia Tributaria va publicar el mes de juny els manuals pràctics per oferir acompanyament en la complementació d’obligacions tributaries ...  
 
 
  AUTODIAGNOSI TIC PER A EMPRESES DE COMERÇ I SERVEI  
  Eina per avaluar la competitivitat d’empreses de comerç i servei en l’ús de les noves tecnologies ...  
 
 
  SUBVENCIONS 2017 PER A LA MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DEL COMERÇ, L'ARTESANIA I LA MODA  
  Des d’avui i fins el 18 d’octubre, les empreses d’aquests sectors poden demanar subvencions per a la millora de la competitivitat ...  
 
 
  L’IMPO VA PARTICIPAR A LA INAUGURACIÓ DEL CURS ESCOLAR 2017-2018  
  Explicant els serveis que l’IMPO ofereix als joves i als centres educatius. ...  
   
 
AVÍS LEGAL