IMPO > Notícies > PARAULES EN ANGLÈS EN LA RECERCA DE FEINA
    « Tornar al llistat  
    PARAULES EN ANGLÈS EN LA RECERCA DE FEINA  
 
    ORIENTA'T + | 14-06-2017
   
    Avui dia, als processos de selecció i a la recerca de feina, es fan servir freqüentment nombrosos termes en anglès.
 

Es calcula que el 80 % de les ofertes de treball no arriben a ser publicades. Com es cobreixen? El seleccionador pregunta a persones de confiança (socis, treballadors, clients, proveïdors) si coneixen algú adequat. Difícilment arriscarem la nostra credibilitat proposant persones no vàlides. Per tant és una bona forma de recerca que, a més, compta amb un nombre limitat de candidats.

NETWORKING: Des del punt de vista de qui busca feina, és molt important tenir una xarxa de contactes àmplia que et puguin proposar en aquestes ofertes ocultes. Gent que ens coneix i apostarà per nosaltres. Es l’anomenat  “networking”. En aquest sentit, és interessant pertànyer a xarxes socials professionals com linkedin que no sols ajuda a trobar feina sinó a seguir el funcionament d’empreses i rebre (i aportar) informació valuosa sobre temes laborals dins de grups de treball.

SPEED INTERVIEW: Cada cop, el factor temps és més important en els processos de selecció. Cada cop, és més freqüent que les empreses aprofitin fires, certàmens i jornades per fer una breu exposició de qui són i què busquen i, a continuació, realitzar entrevistes curtes on els candidats han de mostrar les seves competències en 5-10 minuts. Són les anomenades “speed interview”.

ELEVATOR PITCH: Per fi, si un és emprenedor i vol exposar una idea o projecte davant possibles inversors, socis o clients, pot participar en els “elevator pitch” on, en el temps que trigaria a pujar 10 pisos un ascensor (d’aquí el nom), ha de convèncer de la vàlua de la seva iniciativa. En aquest breu espai de temps ha de definir el projecte, respondre preguntes, diferenciar-se dels altres i explicar el model de negoci. Un veritable repte.

Aquest sistema pot servir també per a que aquells que busquen feina es puguin “vendre” davant possibles seleccionadors.

Diferència entre speed interview i elevator pitch? A la primera l’entrevista és individual, en el segon l’exposició és grupal.

En què es semblen? En la brevetat temporal.

PERSONAL BRANDING: Això ens porta a una reflexió final. Qui busca feina ha de saber expressar en poc temps (uns 5 minuts) qui és, què ha fet, què vol fer, quines qualitats el diferencien dels altres, quins èxits, innovacions, experiències professional atresora. L’anomenada marca personal o, seguint amb els anglicismes, “personal branding”.

Només queda despedir-se amb un breu “goodbye”.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  « Veure totes  
   
   
  Agenda
Veure tota l'Agenda »
   
    Destaquem...
     
 
  MANUALS PRÀCTICS DE L’AGENCIA TRIBUTÀRIA  
  L’Agencia Tributaria va publicar el mes de juny els manuals pràctics per oferir acompanyament en la complementació d’obligacions tributaries ...  
 
 
  AUTODIAGNOSI TIC PER A EMPRESES DE COMERÇ I SERVEI  
  Eina per avaluar la competitivitat d’empreses de comerç i servei en l’ús de les noves tecnologies ...  
 
 
  SUBVENCIONS 2017 PER A LA MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DEL COMERÇ, L'ARTESANIA I LA MODA  
  Des d’avui i fins el 18 d’octubre, les empreses d’aquests sectors poden demanar subvencions per a la millora de la competitivitat ...  
 
 
  L’IMPO VA PARTICIPAR A LA INAUGURACIÓ DEL CURS ESCOLAR 2017-2018  
  Explicant els serveis que l’IMPO ofereix als joves i als centres educatius. ...  
   
 
AVÍS LEGAL